ALAGANKULAM THASLEEM MOHAMED IBRAHIM to Mr Umno deputy president,whose deviant culture you are talking about?

KUNTA KINTA FROM ALAGANKULAM THASLEEM MOHAMED IBRAHIM

 says If you let this filth and evil,

you deserve to get screwed
(likely from the back after witnessing
the penchant for posterior talents)
People get the governance they deserve.
(so think wisely…)

DEFEAT IS THE DISTANCE BETWEEN A BEDTIME STORY AND A WAKE-UP CALL. THE FORMER STARTS WITH ‘ONCE UPON A TIME…’ AND LULLS THE VOTER TO SLEEP. THE SECOND IS AN ENERGIZER THAT ADDRESSES A FRESH DAWN

 

Malaysians have been urged to reject the deviant culture perpetrated by the opposition as it runs contrary to the norms of Malaysian life, said Tan Sri Muhyiddin Yassin.

The deputy prime minister said if the culture were accepted, it would destroy what had been achieved by the country and its people.

“We need to oppose these quarters who perpetrated the deviant culture as it is not appropriate to our practices.

“This offensive culture will destroy the country,” he said when addressing over 20,000 people at a Hari Raya open house hosted by Johor Wanita Umno and non-governmental organisations in Kampung Melayu here today.

Muhyiddin (picture), who is also Umno deputy president, urged the people to be wary of the opposition antics of late where their leaders were going around the country by bus.

The deputy prime minister said the Barisan Nasional-led government had succeeded in bringing progress to the people with the per capita income rising to USD$9,700 (approximately RM29,100) — a very high achievement for a developing country.

“Apart from that, we managed to reduce poverty from 70 per cent when we first gained independence to only three per cent at the moment,” he said, adding that government had also set up institutions aimed at building nationhood.

He said the Government Transformation Programme (GTP) was instrumental in bringing progress and development to a higher level, and ensuring the people of various races getting more basic amenities as well as higher income.

Muhyiddin said what were being done by the BN were different from the opposition who merely promised the moon and the stars to the people, but failed to fulfilled them.

He said the opposition had also stated that a manifesto was not a promise, and hence, they was no need to honour them.

“If that is how they feel about it, why bother propagating the content of the Orange Book?” said Muhyiddin while asking people not to be hoodwinked by the opposition’s promises.

Meanwhile, he also urged Wanita Umno and Wanita BN members to continue getting closer to the people through their programmes and activities in an effort to solve the problems faced by them.

“Now is not the time to sit back and be complacent. Instead, all activities aimed at getting closer to the people should be stepped up to ensure that BN return to power in the next general election,” he added.

Present were Wanita Umno chief Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Johor Wanita Umno chief Datuk Sharifah Azizah Syed Zain, and Kluang Umno division chief Mohd Jais Sarday.

MUHYIDDIN YASSIN SAYS NAJIB HAS HIRED NIAT CHAIRMAN THASLEEM MOHAMED IBRAHIM AL-HA TO DISCREDIT HIM AND FORCE HIM TO RESIGN AS THE EDUCATION MINISTER

 



 

  

TERENCE NETTO’S MUHYIDDIN OR NAJIB: TWO FACES OF MIDDLE CLASS NASI LEMAK OR ROTI CHANAI

ANGLING TO CHALLENGE NAJIB FOR THE TOP JOB Terence Netto’s COMMENT: UMNO may not do the task of internal reform well, like cutting down on the practice of money politics, but say what you like, it does do internal dissension well. Just look at how party deputy president Muhyiddin Yassin affects to swim in his leader, Najib Razak‘s slipstream while writing … Read more TERENCE NETTO’S MUHYIDDIN OR NAJIB: TWO FACES OF MIDDLE CLASS NASI LEMAK OR ROTI CHANAI


Barisan Nasional politicians are keeping the controversial Interlok novel issue at an arms’ length, according to National Interlok Action Team (NIAT).

“We know that a lot of (people) within Umno and many ministers aren’t happy (with Interlok).”
“(But) BN hasn’t come out with anything. Why are MCA leaders keeping quiet? Why are MIC leaders keeping quiet?” asked Niat chairman Thasleem Mohamed Ibrahim Al-Haj.
Expressing dismay to newsmen today, he said neither he nor NIAT were pro-opposition as insinuated by BN leaders.

HE WAS ASKED TO COMMENT ON SPECULATION TIPPING HIM AS A CANDIDATE FOR MENTERI BESAR IN HIS HOME STATE OF PERAK. BEFORE YOU ARE TO BE CONSIDERED AS A MENTERI BESAR MR. THASLEEM, CAN YOU PLEASE CONFIRM WHETHER YOU ARE AN INDIAN OR A MALAY? BEING THE LEADER OF NIAT , SEEMS TO SHOW THAT YOU ARE AN INDIAN FIRST.WE RESPECT YOU DEEPLY SIR, THEN THE GOOD FOR NOTHING MIC GOONS. PLEASE ACCEPT YOUR OFFER AS A CANDIDATE AND I’M SURE YOU’LL BE ABLE TO LEAD THE INDIAN COMMUNITY TO GREATER HEIGHTS. A GREAT MAN , ALL INDIANS MUST LOOK UP TO HIM & SAY THANKS FOR ALL HIS & HIS TEAMS EFFORTS. VAALGE THAMILAN.DATUK THASLEEM, CONTINUE THE GOOD SIR.MALAYSIA IS PROUD TO HAVE YOU AS A SON: ONE WHO IS NOT BLINDED BY BIGOTRY OR GREED; ONE WHO HAS THE MEANS TO SPEAK UP AND DOES SO ON BEHALF OF HIS FELLOW MAN WHO IS SUFFERING. YOU’RE A MAGNIFICENT EXAMPLE TO ALL MALAYSIANS AND TO ALL HUMAN BEINGS. YOU MAY NOT KNOW ME BUT I HAVE KNOWN YOU SINCE YOUR DAYS AS THE GENERAL MANAGER OF ELGI MARKA IN IPOH. I HAD ALWAYS ADMIRED YOU FOR YOUR OUTSPOKEN ATTITUDE EVEN AS A 22 YEAR OLD. YOU HAD IDEAS EVEN THEN AND I HAD ALWAYS TOLD MY FRIENDS THAT THIS GENTLEMAN HAD QUALITIES NOT MANY HAD. I HAVE ALWAYS TOLD FRIENDS THAT YOU WERE AN EXCELLENT SALESMAN FOR YOUR IDEAS HAD ALWAYS EXCITED ME. MANY YEARS HAVE GONE BY INFACT A GOOD 32 YEARS AND TODAY I READ ABOUT YOUR DEEDS AND COMMITMENT TO THE INDIAN COMMUNITY. YOUR SHORT SPEECH DURING A STAGE SHOW IN WISMA TUN SAMBANTHAN A FEW MONTHS AGO MUST BE HEARD BY ALL INDIANS IN MALAYSIA. THEN, AND ONLY THEN WILL THE INDIANS UNDERSTAND YOUR STAND AND VISIONS FOR THE COMMUNITY. GOOD JOB SIR. AS AN OLD FRIEND, I WISH YOU ALL THE BEST.WHERE HV YOU BEEN SIR? THERE IS LOST HOPE FOR MALAYSIAN INDIANS. DAP IS A DISMAL FAILURE FOR THEY LOVE PIGS MORE THAN INDIANS (RE:KEDAH). PAS WANT TO IMPLEMENT THE HUDUD LAW FOR ALL. PKR INFIGHTING IS A SHAM ON THE HUMAN DIGNITY. MIC OR BN, YOU KNOW THE STORY AND YET WE HAVE FEW SPARKS LEFT THAT LIT UP THE HEARTS OF WE FELLOW MALAYSIA INDIANS AND YOU ARE ONE OF THEM SIR. THASLEEM MOHD IBRAHIM’S DECISION NOT TO JOIN PAKATAN RAKYAT. HE SHOULD CONTINUE TO BE NON-PARTISAN AND CARRY ON WITH HIS EXCELLENT SOCIAL WORK. BUT I DO NOT QUITE AGREE WITH HIS VIEWS ON AFFIRMATIVE ACTION POLICY TO HELP THE INDIAN MALAYSIAN COMMUNITY. THE INDIAN COMMUNITY HAS BEEN LEFT TO THE MERCY OF LEADERS FROM BN FOR MORE THAN FOUR DECADES NOW. AND PR HAS BEEN ONLY FIGHTING “BUSH FIRES” IN THE COMMUNITY AND SO FAR HAS FAILED TO CONVINCE INDIAN MALAYSIANS THAT PR IS CAPABLE OF PROVIDING LONG-TERM PERMANENT SOLUTIONS TO THE COMMUNITY’S WOES. AFFIRMATIVE POLICIES THAT ONLY PROPAGATES HANDOUTS AND PATCHWORK REMEDIES WILL ONLY KEEP THE INDIAN MALAYSIAN COMMUNITY IN ITS VICIOUS CIRCLE OF SOCIAL ILLS. UMNO LEADERS IN BN AND THE MALAY LEADERS FROM PR SHOULD HAVE THE CONVICTION AND GUTS TO BREAK THE BARRIER OF RACE AND RELIGION AND ACCEPT INDIAN MALAYSIANS WITH RESPECT AND DIGNITY. UNTIL THEN, ANY AFFIRMATIVE POLICY TO HELP INDIAN MALAYSIANS CAN BE DESTINED TO THE DUSTBINS.THE ONLY WAY THE INDIAN WANT GET FAIR TREATMENT FROM GOVERNMENT IS CHANGE THE FEDERAL SYSTEM THAT IS CHANGE UMGNOK TO PAKATAN RAKYAT! THEY CONTROL OTHER PARTY AS WELL , THIS IS ACTUAL FACT AND DO NOT DENY IT! PROUD OF YOU THASLEEM .. YOU ARE A TRUE HUMAN BEING TRUE TO YOUR RELIGION. MANY IF NOT MOST INDIAN MUSLIMS IN THIS COUNTRY HAVE SOLD THEIR SOULS AND THEIR MOTHERS AND WIFES AND DAUGHTERS AND PORTRAY THEMSELVES AS MALAYS BY ADDING BIN AND BINTI TO THEIR NAMES FOR GETTING MONETRAY AND OTHER AIDS RESERVED FOR THE MALAYS. THEY CAN SELL HEIR RACE WHAT ELSE THEY WILL NOT SELL TO GET MORE MONIES AND PRIVILEGES.. THES ESO CALLED POOKIMANS AND POOKIMATHIS MUST BE ASHAMED OF THEMSELVES AND SHOULD PULL THEIR TONGUES OUT AND GO TO HELL IF THEY DONT REPENT BY REVERTING TO THEIR ORIGINAL RACE. AS A RAKYAT I THINK WE TOOK TOO LONG TO WAKE UP TO THE TYRANNY OF THE GOVERNMENT. THANKS TO WWW.WHEN THE ESTATES GOT SOLD THE GOVERNMENT DID NOT ADDRESS THE DISPLACEMENT OF THIS GENTLE PASSIVE PEOPLE. MIC IS DIRECTLY RESPONSIBLE FOR THEIR PLIGHT BY BEING MUTE. BEING NOT EDUCATED STILL GUARANTEED WORK IN THE ESTATE. IN FACT TOO MUCH EDUCATION WORKED AGAINST THE SYSTEM.  IF WE ARE TRULY MATURED MALAYSIANS WE SHOULD HAVE AN ATTITUDE OF ‘ NO ONE LEFT BEHIND’. THASLEEM’S STAND REGARDLESS OF HIS PAST MUST BE AN EXAMPLE TO FOLLOW. TO SAY THAT IT’S HIS MUSLIM NATURE THAT MAKES HIM SO IS GROSSLY MISPLACED.  IF ONE LOOKS HARD AT MOST RELIGION YOU WILL FIND ITS SHARP EDGES POINTING TO A FELLOW HUMAN BEING. ISLAM IS NO EXCEPTION.  THE CASTE SYSTEM IS A GOOD IDEA GONE BAD LIKE THE NEP, IT WAS HIJACKED BY RELIGION. WE KNOW HOW THE NEP WAS HIJACKED AND NOW THREATENS TO BE LIKE UMNO MADE CASTE SYSTEM.  EVERY RACE HAS BIGOTS, THE ONLY WAY IS TO EVOLVE OUT OF IT AND THASLEEM’S EXAMPLE IS A GOOD START. A MALAY LIKE MAHATHIR WHO CAN EVEN BECOME A PRIME MINISTER AND BECOME WEALTHY INSTEAD OF SUFFERING AS AN INDIAN. AFTER ALL, YOU SHARE THE SAME ANCESTRY AS MAHATHIR SOCIETY IS ECONOMICALLY STRONG, OTHERS WILL FOLLOW THEM. WE HATED JAPAN FOR THE ATTROCITIES BUT TODAY THEY HAVE THE TECH AND ECONOMICALLY STRONG THAT WE LEARN THEIR LANGUAGE TO STUDY THERE. IN MALAYSIA, CHINESE HAVE THAT UPPER HAND IN ECONOMICS AND THEY DONT BOTHER OF OTHER RACES. EVERYONE INCLUDING THE BANKS BOW TO THEM LIKE BANKS HAVING CHINESE LANGUAGE IN THEIR ATMS. INDIANS ARE DOWN ECONOMICALLY, HOW CAN THEY FIGHT AND PROJECT THEMSELVES. INDIAN LEADERS ARE ONLY SELF SERVING IDIOTS. WE HAD PPN HOSTEL IN PJ FOR POOR INDIANS STUDYING IN UM OR KL TO LIVE THERE…WHAT HAPPENED? THEY SOLD IT OFF FOR PROFITS. HOW CAN THE SOCIETY IMPROVE WHEN INDIANS ARE NOT UNITED, SELF CENTRED, IGNORANT, ARROGANT ETC. HOW MANY INDIANS SPEAK TAMIL, KNOW THEIR CULTURE AND RELIGION FOR THAT MATTER? WHEN AN INDIAN IS WELL OFF, HE WILL NOT THINK OF HELPING HIS SOCIETY BACK…ANANDAKRISHNAN HELPS CHINESE BUT NOT INDIANS. ITS FUTILE TO TALK OF HELPING INDIANS WHEN THEY DONT WANT TO HELP THEMSELVES HI THASLEEM’S VIEWS ARE FAIR AND RIGHTEOUS. HIS PASSION FOR THE INDIAN COMMUNITY IS AS A RESULT OF HE HAVING UNDERGONE DIFFICULTY AND SUFFERING IN THE MALAYSIAN SCENE. ONE SHOULD NOT QUESTION OR DOUBT WHY AN INDIAN MUSLIM ( UNLIKE MAMAK MAHATHIR) IS CHAMPIONING THIS CAUSE NOT OTHER INDIAN HINDUS WHO ARE THE MAJORITY IN THE COUNTRY. IT IS TIME THAT ALL RACES FIRST THINK AS MALAYSIANS AND ADDRESS FAIRLY THE WOES OF THE DIFFERENT RACES IN POVERTY AND DEPRIVATION OF FACILITIES AND BENEFITS. THE POLICY MUST BE EGALITARIAN. IT MUST BE HUMANE AND IT MUST BE RIGHTEOUSNESS. THIS IS WHAT HJ THASLEEM IS ADVOCATING. HOPE PR WILL ULTIMATELY DO THIS JUSTICE FOR ALL RACES WHEN THE CHANGE TAKES PLACE. OR WE WILL CHANGE PR IN GE14. INDIANS DO NOT NEED AFFIRMATIVE ACTIONS. ALL THAT IS REQUIRED IS FAIR EXECUTION AND ENFORCEMENT OF OPPORTUNITIES BY THE GOVERNMENT OF THE DAY. TO DATE BN-MIC HAS FAILED. LET’S GIVE PR A CHANCE AND BE UNITED IN THIS EFFORTONE ASPECT OF YOUR MISUNDERSTANDING ABOUT HINDUISM AND THE CURSED CASTE SYSTEM. YES, CASTE IS PRACTICED AMONG THE HINDUS BUT IT IS A SOCIAL APPROACH AND DIVISION, STARTED WITH THE IDENTIFICATION OF PEOPLE BY THEIR PROFESSIONS, A DISGUSTING ONE BEYOND DIGNITY TO LOOK DOWN ON PEOPLE. HINDUISM BELIEVES LIKE OTHER RELIGIONS IN EQUALITY AND DIGNITY FOR ALL. IF I AM WRONG PLEASE CORRECT

WEDNESDAY, JULY 11, 2012

Mahathir selamatkan Najib atau nak musnahkan Najib?

We cannot control the evil tongues of others; but a good life enables us to disregard them.

Kalau tanya BN pasti menang sebab pemimpin mereka kena tipu oleh TV dan media bahawa PR tdk dpt sokongan.TV kata BN datang 50 ribu hadir, kalau PR datang 50 orang hadir itupun kena bagi duit RM20.Penyokong PR hadir sebab kena bagi RM20.Penyokong BN hari atas semangat 1 malaysia.kah..kah..kah….Sendiri tipu sendiri, hati akan menangisNONE

ayah altantuya ada gambar awak bersama anaknya dan kamu boleh cakap I NEVER MET HER janji pulah atas quran. U should be bombed in tasik CInisekarang ini rakyat dalam keadaan ragu2 dgn kerajaan.. UBat yang paling elok adalah :

wujudkan satu suasana persaingan yang adil.. bagi pihak lawan merasa apa itu makna pemerintahan negara… kemudian bersaing… kerajaan akan lebih bertenaga dan rakyat akan menang… sekiranya ini tidak berlaku… ikan jerung akan lebih besar… ikan bilis dipijak pijak.

Perkara itu dijawab oleh penganalisis politik Ong Kian Ming dalam siri ke-20 podkas kelolaan perunding media Oon Yeoh.Ong juga turut menceritakan tentang peluang Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum ke-13 mungkin berbeza jika Najib terus menangguhkannya dan pengalaman rumahnya diserang samseng “bermotif politik

najib berseks dgn altantuya, lepas tu pass kat baginda sambil pakai dia buat terjemahan untuk scorpene sambil berseks dgn baginda juga. altantuya tahu pasal rasuah itu lalu minta baginda bagi di setengah juta ringgit. lalu altantuya dibom pakai c4 arahan siapa lagi…tak lain, tak bukan…tamat….selesai riwayat. bodyguard cakap dia dibayar 100 000rm tapi mahkamah macam buat tak dengar perkara itu, inilah mahkamah malaysiaLumrah dunia, bila sampai masa perlu pertukaran harap semua pihak boleh terima kenyataan ini, mana ada satu negara demokrasi di dunia ini tak pernah tukar kerajaan lebih 50 tahun? lebih2 lagi negara maju, jadi kalau kita nak jadi negara maju. terimalah hakikat ini, pertukaran kerajaan salah satu ciri negara maju,

SELAGI PM MELAMBATKAN PRU-13.IANYA AKAN MEMBERI IMPAK KEPADA UMNO-BN ITU SENDIRI.BAGI DIPIHAK PR IANYA MENAMBAHKAN LAGI KESELESAAN UNTUK MENAWAN PUTRAJAYA.INI KERANA PENDEDAHAN SATU DEMI SATU PENYELEWENGAN UMNO-BN TERBONGKAR.DAN INI MENAMBAHKAN LAGI KEBENCIAN R’YAT TERHADAP KR’JAAN PIMPINAN NAJIB…….Kemiskinan Rakayat terbukti Ragut berluluasa,adakah ini Rakayat Malaysia maju 2020 atau hanya projek kebanjiran PATI mengajak Rakayat malaysia jadi Malas dan menjadi Peminta2 kerana dasar kerajan terus bergantung buruh Murah atas Nama kebanjiran PATI di dehulukan Jenayah Di Utamakan.Jika rakyat percaya pada Demokrasi Palsu, Menyokong amalan Rasuah, Penyelewengan, Kronisma, Deficit dan jenayah kolar putih.. maka Najib dan UMNO mempunyai harapan cerah utk menang bergaya untuk membawa Malaysia keambang kehancuran menjelang 2020…Sanggupkah kita membiarkan Malaysia terus dimusnah????? katakan TIDAK……..pada rejim UMNOBN..
Dengarkan rakaman podkas 12 minit di sini

Dr Mahathir yang masih tidak boleh melupakan seronok jadi PM selama 22 tahun menyatakan masa depan Malaysia musnah jika Pakatan menang. Dia sebenarnya rindukan Mahathirisme. Najib di anggap kurang cerdik melaksanakan doktrin Mahathirism. Sebab itu Mahathir sedang asah parang hendak sembelih leher Najib di bantu oleh Muhyidin al lelongi dan Mukriz a/l Mahathir.

Sebelum masa itu tiba, perkara yang serupa dislogankan oleh PM Najib. Mengenai slogan-slogan rakyat dah lali dengan jerit sana sini Najib. Ketika meraikan ahli Umno yang di angkut dan dibayar berhimpun di stadium Bukit Jalil, dia kata nak istihar pilihanraya dia tetap takut. Di Melaka dia kata Umno akan menang 14-0, saya kata, kalau demikian, semalam sudah Najib istihar PRU. Najib tahu perpaduan orang Umno akan kurang 30 peratus pada hari dia menamakan calun. Jadi bagaimana hendak bertarung dalam gelanggang, apabila diluar pun sudah kelam kabut.

Orang Umno dah letih menunggu bila PRU akan di adakan. Kepada orang Umno, PRU ialah Hari Raya. Sebab masa itu, duit datang mencurah curah. Motorsikal dan kereta Myvi sudah di pesan tapi duit belum turun. Orang Umno gelisah. Hendakkan PRU di cepatkan. Mereka tahu kalau Umno kalah, orang Melayu tetap akan terbela bahkan di jagai dengan lebih baik dari yang Umno mampu.

Pilihan alternative yang Najib ada ialah menyibarkan fitnah dan dakyah menakutkan rakyat. Orang Melayu hancur jika Umno tewas. Islam dalam bahaya jika Umno tewas. Raja Melayu musnah jika Umno tewas. Negara akan di perintah oleh DAP. Cina akan membunuh orang Melayu. Pemimpin Umno buat bisness semua dengan Cina. Raja Melayu buat bisnes pun semua dengan Cina.

Celakanya orang Umno, mereka ingat mereka sahaja yang berhak di anggap Melayu. Semasa saya berada dalam Umno, keMelayuan saya tidak pernah di pertikai. Melayu itu ada pada diri saya bukan terletak pada Umno. Mengapa pula, apabila orangnya yang serupa yang Melayunya tidak dipertikai semasa dalam Umno sekarang mahu di pertikaikan ketika bukan dalam Umno? Umno janganlah bongkak sangat. Melayu itu orang, bukan parti politik. Orang Melayu walau dalam apa parti pun tetap Melayu. Orang Melayu tidak jadi bukan Melayu bila mengistiharkan dirinya bukan Umno.

Orang Umno macam takde rasa malu. Sudah berkuasa lebih dari 50tahun, kalau tidak dapat mengurus dan mentadbir dengan baik, eloklah berundur. Serahkan kepada rakyat mengadili parti mana yang mereka hendak.

Bila Mahathir dan Najib mengeluarkan keresahan serta bimbang dan ragu mereka, sesungguhnya itu luahan kata-kata dari orang yang cemas. Jika Umno/BN kalah semua dasar pentadbiran negara yang merosakkan negara akan terdedah. Ketika itu, metos kehebatan Mahathir akan pecah.

Cuba kita tanya sebagai misalan kenapa ekonomi orang Melayu secara keseluruhannya masih rendah berbanding dengan kaum lain? Yang bertambah baik ialah ekonomi Melayu yang terpilih dan istimewa. Anak Mahathir, anak orang bangsawan, Raja-raja Melayu, anak pemimpin tinggi kerajaan; Melayu jenis ini tidak mewakili Melayu keseluruhan dan mereka tidak pun peduli apa berlaku kepada orang Melayu. Yang mereka penting ialah bangsa Melayu boleh di perkudakan untuk mengukuhkan kedudukan Melayu istimewa dan terpilih.

Kenapa jurang perbezaaan pendapatan di kalangan bangsa Melayu paling besar berbanding dengan jurang pendapatan antara kaum lain di Malaysia? Sebab semenjak Mahathir ambil alih kerajaan tahun 1981, dasar memajukan ekonomi Melayu secara organic di gantikan dengan dasar memilih bulu oleh Mahathir. Itulah masanya kita melihat anak-anak emas yang di anggap sebagai pemangkin ekonomi orang Melayu muncul. Mahathir beri lesen, beli konsesi, beri monopoli, beri peluang menswastakan punca-punca kekayaan negara kepada orang-orang yang di pilih, untuk mewakili pencapaian ekonomi Melayu. Mereka ini jadi kayalah, tapi rakyat Melayu kebanyakan masih ketiggalan. Rakyat terus di haramjadahkan sehinga kini.

Dan Mahathir kata Mahathirimse sudah habis? Lihat sahajalah di keliling kita. Penswastaan lapangterbang Sungai Besi akan dimajukan oleh rakan-rakan Najib dan Rosmah. Penglibatan 1MDB hanyalah hiasan tingkap. Lihat pula projek LRT Ampang yang dimenangi oleh syarikat Belfor-Beattty-Invesys pada harga RM1.01 billion di rampas dan di beri kepada syarikat George Kent milik rakan golf Najib dengan tambahan harga sebanyak RM167 million.

Kita lihat dasar mengayakan rakan-rakan kroni yang di pelopori oleh Mahathir masih di teruskan. Jadi bagaimana kita boleh menerima bahawa Mahathirisme sudah berakhir?

Paling akhir dasar memerah dan memicit rakyat berlaku apabila Najib menyenaraikan perniagaan FELDA. Counter FGVH baik dan harga menuju kepada RM6 (buat masa ini) tapi baik untuk siapa? Baik untuk peneroka yang hanya memiliki 810 unit saham berbanding dengan puak yang tidak ada kena mengena dengan FELDA yang di anugerahkan 3-5 juta unit saham? Berani tidak pihak MITI mengeluarkan senarai penerima saham yang mereka agihkan? Ketua bahagian, pemimpin Umno, pemimpin kerajaan, menteri Umno yang memboloti bahagian singa terbitan saham tersebut.

Kita biarkan Dr Mahathir dengan igauannya kerana fakta-fakta mendedahkan pendustaan Mahathir. Dia pembohong dan cara terbaik mendedahkan pembohongan orang yang kian cemas ialah menunjukkan pencapaian-pencapaian kerajaan Pakatan. Kedah, Selangor, Kelantan, Pulau Pinang dan negeri yang di rampas secara tidak etikal Perak.

Rakyat sudah terdedah kepada kebaikan berada dibawah kerajaan-kerajaan yang di pimpin oleh Pakatan. Tiga dari 5 buah negeri yang menerima FDI yang terbanyak sekali ialah negeri yang di pimpin oleh Pakatan. Umno gagal menguasai top 5 penerima pelaburan asing. Punca utama ialah kerana pimpinan mereka tidak cekap dan boros dan banyak ketirisan yang berlaku. Rasuah menjadi-jadi dan rompakan keatas sumber-sumber kekayaan negeri dilakukan oleh pimpinan Umno dan BN dengan sewenang-wenangnya. Pelabur takut hendak pergi berniaga dalam negeri-negeri Umno -BN. Syarikat Jepun yang membuka ladang menanam Spirulina di Perak memutuskan untuk tidak melabur kerana campurtangan golongan bangsawan negeri itu.

Lapuran ketua odit negara menunjukkan bahawa pengurusan ekonomi dan kewangan dalam negeri di bawah Pakatan lebih baik dari negeri dibawah kerajaan Umno. Jadi bagaimana Dr Mahathir boleh mengambil konklusi bahawa jika Pakatan mengganti Umno, maka masa depan negara akan musnah?

Yang musnah ialah penerima-penerima habuan dari Mahathirisme. Sama ada Mahathirisme mati atau sudah tidak ada, bukanlah terletak kepada perakuan Dr Mahathir. Ianya terletak kepada orang lain untuk menilai sama ada mimpi seram yang bernama Mahathirisme masih ujud atau tidak. Dan petanda ianya masih hidup segar, terlalu banyak menyebabkan kenyataan Mahathir sebagai seorang yang bersalah mahu menegakkan benang yang basah.

Dan kita perlu ingatkan orang Umno dan rakyat bahawa ketika Pak Lah mendapat undi dan kerusi terbaik pada tahun PRU 2004, ialah kerana rakyat meraikan pemergian Dr Mahathir dari tampuk kuasa.

Kita mengalu-alukan perlantikan Mahathir sebagai pengarah PRU Umno. Sudah tentu ianya akan mempercepatkan pengebumian Umno. Ia tidak masuk akal jikadikatakan bahawa Razak Baginda adalah dalang di sebalik pembelianRM7.3 bilion dua kapal selam Scorpene dari Perancis oleh Malaysia?Ia memang pembelian yang tidak sesuai kerana pantai cetek Negara bersifat cetek, dan lebih buruk lagi, adalah berikutan skandal komisen haram yang berakhir dengan pembunuhan warganegara Mongolia, Altantuya Shaariibu, membayangi Malaysia dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Walaupun musuh ketat Baginda tidak boleh membayangkan dia mempunyai keberanian atau keupayaan untuk meyakinkan Najib, yang pada ketika itu adalah Menteri Pertahanan yang bakal mengambil alih jawatan Perdana Menteri, dengan mengambil bahagian dalam apa yang pada dasarnya merupakan penipuan secara besar-besaran.

Kecualilah Najib sendiri mahu dipujuk atau mungkin juga mencadangkan satu skim bagi Baginda untuk selidiki dan laksanakan!

Bagaimana pula dengan Altantuya?Baginda boleh dipujuk Najib untukmeminjam dua pengawal peribadi untuk membunuh si cantik pemeras ugut itu, dan kemudian mengebom tubuhnya dengan bahan letupan C4 agar pengenalan tidak boleh dilakukan?Siapa yang tahu cerita sebenar,mungkin hanya pembunuh Altantuya sahaja yang tahu.Masalahnya ialah mereka tidak mahu bercakap.Atau mungkin mereka tidak bersedia untuk meniup wisel itu lagi.

Lelaki lembut

Satu perkara yang pasti.Kedua-dua Najib dan Baginda adalah lelaki ‘lembut’ – hidup untuk hidup mengejar keseronokan mereka sendiri dengan agenda mementingkan diri sendiri. Bolehkah lelaki ‘lembut’menjadi kejam apabila hidup mereka terancam? Sekali lagi, sukar untuk dikatakan.

Walaupun demikian, pada tahun 1970-an, apabila Najib mengambil alih sebagai Ahli Parlimen Pekan selepas kematian bapanya, tiadaseorang pun rakyat Malaysia pernah berfikir yang lelaki muda tinggi lampai dan malu ini mampu mengarahkan polis untuk menganiaya penunjuk perasaan yang mengambil bahagian dalam Bersih baru-baru ini. Atau adakah sesiapa pernah terfikir dia akan mampu membuat ucapan, berikrar untuk memandikan ‘keris’ dengan darah Cina sebelum Ops Lalang dijalankan oleh Mahathir Mohamad ke atas pembangkang dan pemimpin pembangkang?

Namun,siapakah Razak Baginda kepada Najib, kuatkah pengaruhnya? Sebenarnya, Baginda tidak berpengaruh langsungdan tidak mempunyai sebarang pertaliandengan Najib atau pemimpin tertinggi UMNO. Diabukan juga seorang ahli perniagaan besar mahupun boss penjenayah.Kedua-dua lelaki ini tidak kaitan mahupun pernah menjadi rakansekolej atau teman sekolah.

Malah, Baginda dan Najib tidak pernah berjumpa sehingga Najib menjadi Menteri Pertahanan pada tahun 1991 dan Baginda menyertai Maktab Pertahanan Angkatan Tentera Malaysia sebagai pensyarah, di mana dia akhirnya menjadi ketua bahagian pengajian strategik. Apabila Najib meninggalkan Kementerian Pertahanan pada tahun 1995 untuk Kementerian Pelajaran, hubungan mereka menjadi rapat.Baginda menjadi orang kepercayaan Najib, manakala isterinya Mazalinda dan isteri Najib, Rosmah juga menjadi rapat.

Tetapi jangantersilap.Baginda boleh hidup tanpa Najib, walaupun dia menikmati hidup sebagai teman rapat dengan tokoh politik yang terkenal itu.Najib yangsebenarnya diperlukan persahabatan ini.Yang pasti, Najib mahu memanfaatkan kepandaian Baginda. Baginda bukan hanya pakar strategi pertahanan, dia kemudian juga mengetuai cerdik pandai – Institut Penyelidikan Strategik Malaysia, yang secara amnya diketahui dibiayai oleh Najib dan direka untuk menaikkan kerjaya politiknya.

Pemimpin UMNO wajib memiliki banyak wang untuk kekal berkuasa

Selepas kehilangan jawatan timbalan perdana menteri kepada Anwar Ibrahim, suasana politik tiba-tiba berubah pada lewat tahun 90an apabila bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad memutuskan untuk memecat Anwar daripada UMNO dan ini membuka ruang kepada Najib.

Untuk membalas jasa kepada Najib kerana sokongannya dalam tempoh huru-hara pemecatan Anwar, yang kini telah menjadi Ketua Pembangkang, yang juga pernah dipenjarakan, Mahathir mula menyediakan Najib untuk jawatan Perdana Menteri. Tetapi iatanpa syarat, Najib juga terpaksa memainkan peranan dalam persediaan untuk ke kerusi Perdana Menteri. Untuk mendapatkan jawatan tertinggi itu dan memastikan dia dapat melawan pencabar, Najib tahu dia perlukan banyak wang.

Itu permainan politik dalam UMNO. Banyak wang untuk membeli sokongan dari atas ke bawah untuk cawangan dan semua cara untuk bahagian, negeri, sayap pemuda dan wanita. Sekarang, di mana dan bagaimana untuk mendapatkannya?

Orang yang mengikuti skandal Scorpenes berkata Najib telah memikirkan satu cara apabila diamenjadi Menteri Pertahanan dan membincangkannya dengan Baginda, yang mempunyai pengetahuan tentang ketenteraan dimana pemerolehan senjata di arena antarabangsa boleh menjana banyak wang dari rasuah dan komisyen.

Sebagai contoh, telah diketahui bahawa di Taiwan; Thales, sebuah syarikat Perancis, dahulunya Thompson-CSF, telah menjual6 kapal frigat kelas ‘stealth’ La Fayette-binaan DCN untuk harga yang mahal iaitu AS $ 2.8 bilion pada tahun 1992, menjadikan seluruh dunia terkedu, manakalatentera Pakistan telah membeli 3 kapal selam Agosta 90 B pada tahun 1994 dengan cara yang tidak sunyi dari kontroversi.

Kenapa Baginda?

Pembelian Scorpenes oleh Malaysia dari DCNS telah dikendali oleh Razak Baginda.Kenapadia dan tidak bukanahli korporat terkemuka yang lain?

Sesetengah penganalisis politik berkata Najib sedar bahawa sebelum iniperdana menteri UMNO telah menggunakan kroni dan proksi untuk skim menjana wang. Tetapi ‘bintang’ dan peneraju korporat kadang-kadang boleh membawarisiko dan orang yang boleh dipercayai seperti Baginda untuk menguruskan aliran wang mungkin cara yang lebih sesuai bagi Najib. Sekiranya dakwaan terhadap Najib adalah benar, tentu dia mahu mengawal dana dan memastikan ini boleh dicapai.

Perjanjian Scorpenes dipercayai telah dibawa ke meja sejak zaman bekas Menteri Kewangan Daim Zainuddin tetapi telah dibekukan selepas Daim bergaduh dengan Mahathir.Apabila Najib kembali kepada kementerian Pertahanan, telah dipercayai bahawa Mahathir bersetuju untuk melakukan semula transaksi.Dan seperti dua pelajar sekolah, Najib dan Baginda didakwa merancang bagaimana untuk mendapat manfaat daripada perolehan yang besar seperti itu. Walaupun si Rosmah yang licik tidak tahu akan perkara itu pada awalnya begitulah spekulasinya.

BAgi Altantuya, dia pada dasarnya tidak mempunyai kemahiran khusus dan bukanlah seorang penterjemah yang baik. Dia tidak pernah menjadi sebahagian daripada skim ini – hanya wajah yang sangat cantik dan objek seksual bagi kedua-dua lelaki. Kerana bersama dengan Baginda, dia menjadi tahu akan transaksi Scorpenes kemudian cuba memeras ugut Baginda untukmendapatkan sedikit wang haram yang dibayar oleh DCNS. Untuk rekod, Baginda telah mengaku sebagai kekasih manakala Najib bersumpah tidak pernah kenal padanyasama sekali.

Sementara itu, mungkin untuk memastikan perkara ini kekal rahsia, Baginda membuat ahli keluarga terlibatsama. Beberapa entiti perniagaan telah diwujudkan seperti Perimekar yang dimiliki sepenuhnya oleh syarikat lain, KS Ombak Laut Sdn Bhd, yang seterusnya juga dipunyai oleh Baginda dan isterinya. Dan untuk membuat mengalihkan sedikit wang lagi, Baginda telah mencipta satu lagisyarikat, iaitu TerasasiSdn Bhd (di Hong Kong) dengan Malim bapanya sebagai pengarah.

Mungkin, pada pemikiran mereka, dengan Menteri Pertahanan yang bakal menjadi Perdana Menteri terlibatsama, bagaimana sesuatu yang teruk boleh berlaku? Walaupun mereka telah ditangkap, mereka pastiterlepas! Ia adalah skim’sempurna’ mereka sendiri tetapi sedihnya, tidak diketahui oleh kedua- dua isteri Najib dan Baginda bahawa mereka mempunyai hubungan dengan Altantuya dan tidak diketahui pula oleh semua mereka, Altantuya tidak memberi dirinya pada lelaki secara percuma.

Ditangkap basah

Apabila si cantik berusia 28 tahun mendapati bahawa perjanjian Scorpene telah berjaya dan Perimekar telah menerima komisen yang dipersetujui, Altantuya dapat mencium wang itu walaupun dari Mongolia.

Dia membuat keputusan untuk mendapatkan sesuatu untuk dirinya dan datang ke Malaysia.Sama ada dia telah benar-benar dijanjikan bahagian itu adalah sukar untuk dikatakan.Mengapa mereka tidak membayarnya sahaja? Adakah ia kerana Rosmah cemburu? Tetapi bagaimana orang yang begitu licik dan kedekutboleh menjadi begitu emosi? Apakah pencetusnya?

Sekali lagi, rakyat Malaysia dan dunia akan terpaksa menunggu sebelum titik boleh dihubungkan dan gambar akan lengkap. Apa pun yang benar, Altantuya telah mengugut Baginda, mengancam untuk mendedahkan hubungan seksbersama Baginda dan Najib. Shaariibuu Setev, ayahnya telah berkata, dia mempunyai gambar mereka bertiga bersama-sama sebagai ‘bukti’.

Sekarang, Altantuya membawa masalah kepada Baginda dan Najib. Masalah besar yang terpaksa diuruskan kerana harapan Najib untuk menjadi Perdana Menteri akan berakhir dengan kegagalan jikadiketahui perihal ini. Tetapi apa yang perlu dilakukan? Bagaimana untuk bertindak balas?Kemungkinan ini tidak pernah difikirkan oleh dua lelaki inidan mereka umpama ditangkapbasah, oleh itu mereka panik dan bertindak dengan terburu-buru.

Apabila Altantuya tiba di Kuala Lumpur dengan sepupunya Burmaa Oyuchimeg, dia melantik seorang penyiasat persendirian untuk membantunya menjejaki Baginda.Altantuya mempunyai saksi dan lain-lain rekod untuk mengesahkan kehadirannya di Malaysia walaupun maklumat dalam komputer Imigresen menunjukkan dia tidak pernah memasuki negara ini.Ini benar-benar telah merumitkan kehidupan Baginda.Penculikan dirinya telah dilakukan oleh ejen dari Cawangan Khas Malaysia pada siang hari di hadapan rumah Baginda – walaupun ada saksi-saksinya.Demikiansungguh terdesak Baginda.Media Malaysia tidak menyiarkan butir-butir lengkap, tetapi media asing ada.

Pemandu teksi gagalkan rancangan sempurna

Seperti biasa, dalam operasi rahsia, butiran kecil paling penting.Keseluruhan operasi gagal kerana tidak membayar tambang teksi Altantuya. Pemandu teksi yang disewa oleh Altantuya pada hari tersebut tidak puas hati bagaimana penumpangnya telah diculik di depan matanya tanpa membayar tambang. Dia mencatit nombor pendaftaran kereta penculik itu dan membuat repot di sebuah balai polis. Ini mengesahkan bahawa kereta penculik adalah kereta kerajaan, dan turut membabitkan pemiliknya.

Najib dikatakan terlalu terkejut untuk berfikir dengan jelas.Baginda memutuskan untuk mengupah pihak ketiga bagi membantu iaitu penyiasat persendirian-P Balasubramaniam telah dibawa masuk untuk mencari beberapa fakta kerana mereka tidak mempunyai masa yang cukup.Perjanjian Scorpene keseluruhan boleh tersebar.Ia adalah terlalu besar untuk dikendalikan dan terlalu berisiko pada ketika itu bagi politik di Malaysia terutamanya UMNO dan Najib. Jika wang dijejak , ia membawa kita kepada kedua-dua Najib dan Baginda.

Najib dipercayai mengamanahkan perkara itu kepada setiausaha sulitnya Musa Safri untuk melakukan apa sahaja yang perlu. Ia telah dilaporkan bahawa Rosmah, kerana ingin tahu, merasakan ada sesuatu yang tidak kena dan tekaannya bahawa suaminya berada dalam masalah besar ternyata benar. Mungkin dia berleter tanpa henti, walau apa pun bakal PM ini dikatakan terpaksamenceritakan segalanya kepada isterinya.

Sekarang – ia telah disahkan oleh orang-orang kampungnya sendiri – Rosmah bukanlah seseorang yang boleh dipermainkan. Diaamat kejam –tiada siapa boleh mempertikaikannya.Tetapi adakah dia kerana memburu Altantuyasendiri? Adakah dia dan 2 pengawal peribadi arahan Najib, Sirul Azhar dan Azilah Hadri, dan juga pembantunya sendiri yang juga merupakan orang tentera Norhayati dan Aziz Buyong menolongnyamenyelesaikan masalah dengan Altantuya?

Hanya mereka tahu dan tidak akanmemberitahu. Belum lagi nampaknya.Jika Altantuya masih hidup, dia boleh menjadi saksi dalam mana-manakes mahkamah berhubung skandal itu. Penglibatannya telah membuat perkara ini lebih kompleks dan teruk bagi kerajaan Malaysia kerana perkara itu akandibawa kearena antarabangsa. Publisiti ini jelas akanmemburukkanlagi pemimpin-pemimpin Malaysia.

Ternyata, Altantuya dibunuh dan mayatnya telah dimusnahkan dengan C4 pada 18 Oktober 2006 di kawasan hutan terpencil di Shah Alam di pinggir Kuala Lumpur.

Kenapa Altantuya mesti dibunuh?

Skandal itu sebenarnya bom masa yang berdetik untuk Najib dan ia telah merebakke dalam UMNO. Apa-apa implikasi yang berlaku kepada Najib yang memegang jawatan sebagai perdana menteri pada April 2009 akan menjadi buruk. Najib telah menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden UMNO sejak tahun 2004 dan sedang dilatih untuk mengambil alih dari Abdullah Badawi yang merupakan perdana menteri pada masa itu.

Badawi pada masa itu bergelut untuk terus berkuasa. Dia tidak boleh memutuskan apa yang perlu dilakukan. Musa Hassan yang merupakan Ketua Polis Negara apabila skandal itu berlaku mengisytiharkan baru-baru ini bahawa dia telah memberitahu Badawi bahawa Najib tidak terlibat dalam pembunuhan itu.

Mahathir yang bersikap tenang berikutan skandal Scorpenes-Altantuya tidak pernah memberi ulasan mengenai perkara itu. Tetapi mengikut orang dalaman UMNO, dia sebenarnyaarif tentang perkara itu. Dia tahu apa yang berlaku kerana dia masih mempunyai pengintip di dalam Cawangan Khas. Mengetahui Badawi tidak akan membantu dalam keadaan kritikal ini dan Najib tidak cerdik, Mahathir memutuskan untuk campur tangan. Diameyakinkan KPN bahawa tidak kira apa yang berlaku, UMNO mesti diselamatkan.

Najib kemudian akan diberitahu untuk membiarkan polis mengendalikan siasatan pembunuhan dan dia seterusnya memberitahu Rosmah mengikut sahaja kehendak polis. UMNO – dimana dokumen-dokumen terkini telah disita oleh polis Perancis juga mempunyai kepentingan dalam komisen Scorpenes – juga mahukan skandal terhapus. Jadi, tiada cara lain selain memutar belit kenyataan. Gunakan badan kehakiman dan adakah‘perbicaraan’! Macam dah biasa bukan?

Tetapi, tidak kira berapa banyak Al Quran atau buku-buku suci untukNajibbersumpah, adalah mustahil bagi sesiapa sahaja untuk tidak berfikir bahawa Najib telah terlibat secara langsung dalam beberapa perkara. Begitu juga bagi UMNO, Baginda dan Rosmah.Sama ada salah seorang daripada mereka ini yang mengarahkan pembunuhan Altantuya adalah terlalu awal bagi mereka untuk meneka buat masa ini.Mungkinkah kita akan mengetahui kebenarannya kerana dua pengawal peribadi yang menembak dan mengebomAltantuya masih hidup dan dikenakan hukuman mati, sedang merayu bagi hukuman gantung mereka.

Dan satu hari nanti kedua-dua pembunuh mungkin memutuskan untuk menceritakan segalanya. Walaupun mereka mungkin akan ‘menghilangkan diri’ seperti yangditakutkan rakyat Malaysia, kebenaran masih boleh terbongkar kerana terdapat begitu banyak hubungan antra dokumen dan saksi. Yang diperlukan hanya siasatan yangtelus dan polisyang amanah dan perbicaraan mahkamah yang adil atau siasatan awam.

Walaupun wang Scorpenes ini mengambil masa yang lama untuk didapatkan semula, sekurang-kurangnya roh Altantuya akhirnya akan mendapat ketenangan.

— Bernama

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s